checklistan



Till bebis:
(x) Spjälsäng
(x) Spjälskydd
(x) Madrass till säng
(x) Kudde till sängen
(x) Täcke till sängen
(x) Sängkläder
(x) Sängmobil

(x) Vagn
() Madrass till vagn
(x) Täcke/tjockare filt till vagn
() Kudde till vagn
(x) Djur som hänger på vagnen

(x) Babyskydd
(x) Babygym
(x) Babysitter

() Snuttefilt
() Nappar
() Nappflaskor
(x) Kläder i stl 50-68

(x) Skötbord
(x) Skötbädd
() Blöjor
() Olika salvor
() Barnolja
() Tvättservetter
() Handdukar
() Badolja
(x) Badbajla
() Näsdroppar
() Termometer
() Alvedon
() Nässug
() Miniform, semper droppar
() Modermjölksersättning
(x) Bröstpump
() Amningsnapp/flaska till

Till mig:
(x) Amningskudde
() Amningsinlägg
(x) Amningsbh
() Salva för såriga bröstvårtor
() Extra stora bindor till efter förlossningen

.. Jag har garanterat glömt något, så ni med barn kan gärna ge mig lite tips vad vi mer kan köpa :)

Kommentarer
Postat av: Sandra, Colins mamma

Ja häftigt! Nässug fick vi med i babybagen på BB så det behöver ni inte köpa i förväg :)

2011-01-13 @ 22:19:35
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/
Postat av: Anonym

Spännande att vara gravid =) Men ett tips från mig är att ta det lugnt med inköp och sånt eftersom du inte är så långt gången... 9 månader är lång tid och jag lovar, du hinner planera och handla ;-)

Lycka till =)

2011-01-14 @ 22:57:21
Postat av: Nathalie, Mamma till William och gravid

Jätte bindor att ha till efter förlossningen :P

2011-01-15 @ 23:21:19
URL: http://ahnh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0